Dag 6 Uitwisseling Israël - Reisverslag uit Herzliyya, Israel van Annemarie Hoogland - WaarBenJij.nu Dag 6 Uitwisseling Israël - Reisverslag uit Herzliyya, Israel van Annemarie Hoogland - WaarBenJij.nu

Dag 6 Uitwisseling Israël

Door: Annemarie Hoogland

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

12 Februari 2014 | Israel, Herzliyya

Woensdag 12 februari
Vroeg op school, want weer een excursie. Dit keer naar de woestijn! Er was ook deze keer een groep Israëliërs bij.
In de woestijn hebben we een jeep tour gedaan over super hobbelige paadjes in de woestijn gingen 3 jeeps achter elkaar aan. Het was heel bijzonder om de woestijn op zo'n manier te beleven. Het was ook best warm in de woestijn en alle Nederlanders moesten heel goed oppassen dat ze niet zouden verbranden.
Nadat de Nederlanders in de jeeps waren geweest vond er een switch plaats. De Israëliërs gingen in de jeeps en de Nederlanders gingen abseilen, dat hadden de Israëliërs gedaan toen wij in de jeeps zaten.

Het abseilen was ook gaaf! (Bijna) Iedereen ging er gemakkelijk van af, alsof het niets was! En iedereen was onder de indruk toen meneer van Tongeren zijn skills toonde, want die was beneden voordat je ook maar 1 keer met je ogen kon knipperen.

En daarna was het zover: de Dode Zee! Dat was een hele vreemde ervaring. Je blijft gewoon écht drijven! Bizar! Jammer dat het water wel wat koud was en dat het al bijna donker was, want wederom was het programma heel erg uitgelopen.. Maar zonsondergang bij de Dode Zee meemaken, dat kunnen niet veel mensen zeggen..

Een lange rit terug in de bus, terug naar de gastgezinnen.

• 20 Februari 2014 - 10:16

Valentina:

Hi Annemarie! What a great post!

I am so happy that you liked the desert and the Dead Sea...

Did you visited also some of the centers for "desert studies"? They are very technological institutes, super cool and a lot of interesting stuff is going on there! Israeli researchers (as well as people from all over the world that came there to study) discovered incredible things and invented amazing stuff to improve life in desertic areas. Check it out if you have the chance, i'm sure you will not regret it!