Dag 4 Uitwisseling Israël - Reisverslag uit Herzliyya, Israel van Annemarie Hoogland - WaarBenJij.nu Dag 4 Uitwisseling Israël - Reisverslag uit Herzliyya, Israel van Annemarie Hoogland - WaarBenJij.nu

Dag 4 Uitwisseling Israël

Door: Annemarie Hoogland

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

10 Februari 2014 | Israel, Herzliyya

Maandag 10 februari
Vandaag ging iedereen mee naar school. Ze hadden voor ons een speciaal programma gemaakt zodat wij, als Nederlanders, konden ervaren hoe het er aan toegaat op Tichon Hadash High School.
We kregen eerst een rondleiding door de school en daarna een lesje algemene Israël kennis van docent Adi Friedland. Dit was voor best veel mensen een eye-opener, want we zijn toen best veel over Israël te weten gekomen.
Daarna hadden alle leerlingen een geweldige activiteit voor ons georganiseerd waardoor we nóg meer konden leren over de Israëlische cultuur, taal, feestdagen, eetgewoonten en het leger. Sommige waren gekleed in traditionele kleding! Geweldig! Tussen alle activiteiten door hadden we telkens tijd om te genieten van het heerlijke warme weer.
Maar we moesten natuurlijk ook nog naar de les. Er waren 3 opties: Recht, theater en muziek. Alle Nederlanders werden verdeeld over één van deze drie vakken en daar hebben we meegedraaid in een typisch Israëlische les.
Daarna was er een enorm groot buffet klaargezet met de meest smaakvolle en mooi opgemaakte Israëlische lekkernijen. Veel te veel om allemaal te kunnen proeven. Na deze uitgebreide lunch was het tijd voor sport.
De bedoeling was een floorball wedstrijd tussen een Israëlisch team maar het werden meerdere kleine gemengde teams van Israëliers en Nederlanders. Daarna werd er ook nog gebasketbald en was er zelfs nog tijd voor een Israëlisch potje trefbal! Het was absoluut prachtig om te zien, en er heerste een hele gemoedelijke sfeer in de gigantisch grote, gloednieuwe sporthal van de school.

Sport was het laatste verplichte onderdeel van de maandag. Na school had iedereen een vrije middag en avond. De meeste van ons gingen samen met zijn of haar host naar een groot winkelcentrum in Tel Aviv. Ook dat was een bijzondere ervaring. Hier hebben we lekker (ongezond) gegeten, en wat winkels bekeken.
's Avonds hadden we dus ook een vrije avond en konden we invullen zoals we dat zelf het leukst vonden!