Dag 5 Uitwisseling Israël - Reisverslag uit Herzliyya, Israel van Annemarie Hoogland - WaarBenJij.nu Dag 5 Uitwisseling Israël - Reisverslag uit Herzliyya, Israel van Annemarie Hoogland - WaarBenJij.nu

Dag 5 Uitwisseling Israël

Door: Annemarie Hoogland

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

11 Februari 2014 | Israel, Herzliyya

Dinsdag 11 Februari
Een dag met een excursie naar het noorden van het land Israël. We vertrokken vroeg vanuit de school met de bus. Een groepje Israëlische leerlingen was deze keer ook mee.
We maakten eerst een bergwandeling op de berg Mount Arbel. De omgeving was ontzettend mooi, en de bergwandeling zelf ook, maar het was nog best een pittig tochtje. Gelukkig hadden we heel erg mooi weer. Gaaf om dat gedaan te hebben.
We bezochten daarna een eeuwenoud plaatsje, Capernaum, waar Jezus lange tijd gewoon heeft. De resten van de fundamenten van het dorp waren daar te bewonderen en ook de resten van een synagoge uit dezelfde tijd.

Daarna was het tijd om te zwemmen!
In de warm water bronnen van Hamat Gader. De bronnen lagen in een prachtige, rotsachtige omgeving en het water was heerlijk warm. Eigenlijk bijna heet gewoon. 42 graden om precies te zijn. Nadeeltje was dat het water wel stonk. Dat kwam door de zwavel die in hoge mate in het water aanwezig is. Ondanks de stank schijnt het wel heel goed te zijn voor de huid. In ieder geval hebben de meeste van onze groep heerlijk gezwommen en genoten van de omgeving. Bij de heet water bronnen hoorde ook nog een park met krokodillen.

Terug na de excursie waren we erg laat, want het programma was heel erg uitgelopen. Maar dat gaf niet, want we hadden en coole dag gehad!